Työhaastattelu Kohtaamistoimisto Fridayssilla: ”me aiotaan olla Suomen top 3 tapahtumatuottaja”. Tällä lauseella toimitusjohtajana toimiva Mika selvitti saman tien Fridayssin vision minulle, jota toteutetaan yksi tapahtuma kerrallaan.

Jyväskylässä toteutettiin viime viikolla ”Syksyn Digijohtajaksi!” Starttitapahtuma, jonka kohdeyleisönä oli ne jotka uskovat, että osaamisesta ja inspiroivasta työstä saadaan kasvua. Hyvän fiiliksen puolesta puhujina oli Vincitin Johanna Pystynen, Mustin ja Mirrin ketjujohtaja Juhana Lamberg sekä Sinisen Meteoriitin Jussi Siponen.

Hyvää (perjantai) fiillistä Juhanalta, Jussilta sekä Johannalta.

Hyvää (perjantai) fiillistä Juhanalta, Jussilta sekä Johannalta.

Lamberg totesi, että "ammattitaito kumpuaa omasta kiinnostuksesta tekemiseen ja tiedusteli, että jos perinteisen yrityksen vision tuntee henkilöstöstä n. 3%, ja ylimmästä johdosta 12%, niin millä yritys menestyy?" Lambergin ketjuliikkeistä on osaamisen kehittymisen myötä poistunut mikromanageeraus, jota tuetaan sisäisen asiakaspalvelun kautta. Nykyaikana olisi kohtalokasta jos johto irtautuisi henkilöstöstä, siksi viestien läpinäkyvyys, ymmärtäminen ja sisäistäminen ovat avainasemassa tiellä menestykseen.

Siposen mukaan PK-yrityksien toimitusjohtaja toimii usein yleismies Jantusena. Meillä hänet tunnetaan Mikana tai tuttavallisemmin Tikkiksenä. Fridayssin etuna on ketteryys: meillä ei ole turhia välikäsiä käytössä ja yhteisömme viestintäalustat tukevat myös Lambergin peräänkuuluttamaa itseohjautuvuutta. Siponen mainitsi myös, että viestintävälineet jotka mahdollistavat positiivisten kierrepallojen heitot yrityksen sisällä, antavat tilaa yrityksen kehittyä varkain paremmaksi.

Varatoimitusjohtaja eli varayleismies Jantusena toimiva Solja Hyyryläinen Teräsmyynnistä sekä Kohtaamistoimisto Fridayssin asiakkuusvastaava Tytti Laaksonen.

Varatoimitusjohtaja eli varayleismies Jantusena toimiva Solja Hyyryläinen Teräsmyynnistä sekä Kohtaamistoimisto Fridayssin asiakkuusvastaava Tytti Laaksonen.

Siponen heitti, että tämän takia johtajien tulee käyttää valittua välinettä ja näyttää ratkaisun suora hyöty. Fridayssissa tämä toteutui niin, että ensin Mika otti tulikasteen viestintäalusta Slackiin, jonka jälkeen me muut hypättiin nopeasti perään.

Slackin ja Zoho CRM-ohjelmiston haltuunotto tukee Fridayssin sisäistä viestintää, joka on tarpeellista meidän vahvan kasvun ja henkilöstömäärän lisääntymisen vuoksi. Tämä on myös Pystysen puheessa esiintynyttä käyttäjälähtöistä lähestymistä. Vincitin strategia perustuu itseohjautuvuuteen. Kohtaamistoimisto Fridayssilla ja Vincitillä on yhteistä se, että molemmat luovat ympäristöä jossa ihmiset pystyvät ohjaamaan itse itseään. 

 

Jos joutuu liian pitkälle arvailemaan, mikä auttaa (yritysten) ongelmakohtiin huomaa heittävänsä  random ratkaisuja ilmaan. Me näemme tämän taistelun omalla alueella: yritys esimerkiksi osallistuu messuille nostaakseen brändiarvoa ja lisätäkseen näkyvyyttä.

Eräs verkostostani kuvasi yrittäjän perinteistä messuvalssia näin: askel eteen kun asiakas lähestyy -- helpottunut huokaus kun asiakas lähtee pois – ja askel taakse.

Me Fridayssilla, tarjoamme keinoja jotka auttavat asiakkaita välttämään tämän tanssikuvion.

Siposen sanoin "jos löydätte jonkun innokkaan tekijätyypin, niin päästäkää se irti. Vähän näytätte suuntaa, että tuonne noin". Ketteryytemme ansiosta Kohtaamistoimisto Fridays pystyy tarjoamaan kokonaisvaltaisempaa palvelua joka mahdollistaa onnistuneen ennakkomarkkinoinnin, mieleenpainuvan osaston sekä messujen jälkihoidon. Tällä me, tekijätyypit, konkreettisesti voimme taata paremman näkyvyyden sekä brändiarvon vahvistumisen. 

 

Meille lähtöasetelma on se, että saamme päätökseen sekä isot että pienet kaupat. Miksi? Koska asiakkaidemme menestys luo pohjaa myös meidän menestykselle, tapahtuma kerrallaan. Niin, palatakseni tuohon alussa esiintyneeseen visioon. Fridayssin vision tuntee tällä hetkellä tiimistä 100%. Ei paha lukema yritykselle, jota kiinnostaa sinunkin menestys.

 

 

 

 

Comment